ייעוץ אסטרטגי
מטרתו של הייעוץ האסטרטגי ליצור ערך ייחודי ומשמעותי עבור הלקוחות של הארגון,
ללא אסטרטגיה הארגון לא יכול לפעול לאורך זמן!
עשיה אסטרטגית מאפשרת את התופעות הבאות:
1. משיכה משמעותית יותר מהמתחרים עבור לקוחות היעד
2. זיכרון עדיף על המתחרים על ידי הלקוחות
3. צמצום בהוצאת הפרסום
4. חיבור משמעותי יותר (רגשי) של לקוחות היעד לתוצרי הארגון (מאפשר לקוחות חוזרים)
5. מתח רווחים משמעותי יותר, לאורך זמן, הימנעות מתחרות מחירים מובהקת.
6. פוטנציאל עסקי משמעותי יותר בשוק היעד.
על ידי אבחון דקדקני ניתן להוביל כל ארגון לאסטרטגיה מנצחת, קטן כגדול.
יצירת אסטרטגיה הינה פעולה מורכבת האמונה על ידי אנשי מקצוע בעלי הכשרות בתחום הכלכלי, עסקי, שיווקי, פסיכולוגי.
אסטרטגיה איכותית תיושם לאורך זמן ללא צורך בשינויים גדולים, אלא התאמות בלבד.
תהליך הייעוץ כולל:
אבחון מצב קיים ארגון, שוק, מתחרים.
אבחון מצב מנטלי ארגון ותושביו.
אבחון לקוחות קיימים, לקוחות פוטנציאלים.
ניהול תרחישים, קבלת החלטות.
יישום, כיול ובקרה.
יש לשים לב:
אסטרטגיות עסקית שונה מאסטרטגיה פיננסית, שיווקית וכולי.
אסטרטגיה טובה נבחנת לאורך זמן
כל תהליך לבחינת אסטרטגיה חייב להישען על עובדות קיימות מהשטח, כגון יכולות חברה, מצב שוק וכולי.
אינטואיציות רלוונטיות בבחירת אסטרטגיה ולא בהגדרתה.
כלל האסטרטגיות של הארגון חייבים לשרת חזון ויעד ברורים